V modelu Indian Scout se spojuje tradiční design s moderními technologiemi, vysokým výkonem a skvělými jízdními vlastnostmi. Je inspirován původním Scoutem z roku 1920 a tvarem světlometu, řídítek, kol a hlubokých blatníků plynule navazuje na jeho bohatou historii.
Motor V-Twin o objemu 1133 cm3 s kapalinovým chlazením, elektronickým vstřikováním paliva a výkonem 94 koní poskytuje prvotřídní výkon a zrychlení. Citlivá šestistupňová převodovka pak umožňuje sportovní a smělou jízdu.
Tolik k technickým parametrům. A nyní k designu – Indian Scout má sice ikonický design, ale vy si možná říkáte, co dělá americký motocykl v Pasáži českého designu? Tak čtěte dále!
Roku 1901 pánové George Mallory Hendee a Oscar Hedstrom založili ve Springfieldu společnost Indian Motocycle Manufacturing Company. V průběhu následujících let si motocykly Indian získaly své zákazníky díky technické vyspělosti i vysoké spolehlivosti a firma rozšířila svoje aktivity mimo severoamerický kontinent.
Jedním z celosvětově nejúspěšnějších importérů se stal za První republiky ing. František Mařík, kterému se dodnes říká „táta Indianů“. Indian byl považován za motocykl gentlemanů, jezdila na něm Pražská policie či manažeři firmy Baťa. Ing. Mařík nejen stroje prodával, ale také konstrukčně upravoval a nechával vyrábět doplňky chybějící v tovární nabídce. Český design i řemeslný fortel tímto zanechal výraznou stopu v historii nejstaršího amerického výrobce motocyklů.
A když se sveze český malíř na americkém stroji, vznikne z toho jedinečný obraz. Roman Franta je Indián a jeho divoká a nespoutaná tvorba to plně dokazuje. Je nadupaná stejně jako americká legenda. Toto spojení je dokonale umělecky nadčasové a prohlédnout si jej můžete ve společné instalaci v naší pasáži.