Michael Třeštík o výstavě: Jsou to papíry s čárami, není v tom nic jiného, než vidíte. Není k tomu třeba nic vědět, nic chápat, ničemu na nich rozumět. Stejně, jako člověk nemusí chápat praskliny na staré omítce, strukturu balíku slámy, zmuchlaný drát nebo stín rákosí. Žádná čára tam není proto, aby si získala diváka, aby byla obdivovaná, aby byla víc než čárou.
Pár otázek na autora:
Michale, proč se výstava jmenuje ČTYŘIaDVACET?
Začalo to příběhem, ze kterého vyplynula kazeta se čtyřiadvaceti pastely. Když jsem na každý papír každým z nich udělal jednu čáru, vzniklo Čtyřiadvacet.
Na co by pozval Michael T. zájemce o (nejen) umění v rámci vernisáže i výstavy?
Na to inspirativní, pospolité a vlídné místo u vás (poznámka Pasáž českého designu), to má dneska větší cenu než všechny kresby a knihy dohromady.
Definice poezie je název knížky, kterou bude křtít, má poezie definici?
Má, ale každý básník ji musí znovu objevit, vlastně každá skutečná poezie je hlavně hledáním „definice poezie“. Nepamatuju si to přesně, ale Vladimír Holan napsal: „hodně pro někoho, nic pro všechny“.….
VÍCE SI PŘEČTETE: https://www.vecerni-praha.cz/michael-trestik-ctyriadvacet-vystava-v-pasazi-ceskeho-designu/